Folkets Parlament  

Gå tillbaka   Folkets Parlament > Sakpolitiska diskussioner > Sjukvård och äldreomsorg

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-01, 17:46   #1
Hisingssippi
J Eklöf
Medborgare
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Essunga kommun i Skaraborg
Inlägg: 52
..............................

Senast redigerad av Hisingssippi den 2013-08-10 klockan 22:07.
Hisingssippi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-16, 20:45   #2
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
Smile Våra totalt ansvarsbefriade politiker . . .

. . . och deras nickedockor.
Du har fått med lite av allt det negativa som det offentliga med politikerna i toppen representerar.

Här är lite av det jag har kommit underfund med. Var och en av er kan räkna ut eller hitta fakta där ni kommer till liknande resultat från det politiska etablissemanget. Det gäller bara att öppna alla förträngningar och perspektivfönster.
¤ Politikerna har total Immunitet något som de är snabba att tala om. Ständigt får man svaret: ”Det har vi inte ansvar för.”
¤ Politikernas framfart är kantad av Förödelse, Lidande samt Död.
¤¤ Förödelsen har många ansikten: En mycket stor del av våra barn och ungdomar får sina liv och därmed framtid förstörda genom Skolväsendets omsorg. Ex: SVT + Malmö gjorde ett prov som visades på TV. ”Klass 9A”. Klassen tillhörde bottenskiktet i landet. På en termin förvandlades den till landets bästa klass den terminen tack var att klassen fick undervisning som rättade sej efter individens förmåga. Man kan lugnt påstå att det är stora resursmöjligheter som missbrukas och får en negativ inriktning. Det innebär även att Lidandet och Död finns med i den bilden.
¤¤ Lidande förknippar man lätt till Vården. Men även här finns Förödelse och Död inblandat. Jag har ex. på personer som genom misstag på akuten har gått upp mot ca 15 år utan att få adekvat vård från vård instansen. I ett annat fall så blev det upp mot ca 7 akutintag efter en höftoperation innan en ny operation kom till stånd. Patienten frågade en rondläkare om inte de kunde ordna en ny operation. Svar: Det var inte dennes ”bord”. Jag har många skrämmande resultat där man kan dra direkta linjer till de politiska besluten och direktiven.
TV har visat på andra ex.
¤¤ Död eller om ni så vill medvetna och kalkylerade avlivningar från politikernas sida. Ett 5 siffrigt antal oskyldiga får sina liv avkortade varje år.
¤¤¤ Vården, Skolväsendet samt Rättsväsendet är de mest skrämmande offentliga inriktningarna med många dödsoffer som resultat. Allt har grundorsaker från det politiska. (Jag är ingen politiker hatare utan försöker hålla mej till realistisk fakta.)
Jag har ett konkret ex. där kommun politikerna var totalt medvetna om det som skedde och därtill själv hade grundorsaken. Ändå förvärrade de situationen helt medvetet och kalkylerat. 3 hamnade på politikernas offeraltare. Det fanns 1 annat samtida offer. Efteråt har jag mött öppet skratt därifrån åt sina beteenden och offer. Deras ruttenhet räckte inte med det då de pekade ut vårdpersonalen som de ansvariga och detta fastän de flesta gjorde så gott de kunde för att dämpa de negativa konsekvenserna.
Men som en politiker skrev i blaskan i ett mer omfattande Regionalt ärende: Vi kan aldrig ställas till svars.
Nu är min ständigt återkommande fråga: Hur många skall avlivas i år?

Undantag finns: En medmänsklig politiker utryckte det så här om sina kolleger. ”Det är som en lek med andras liv och pengar.”
En tidningsredaktörs ord: ”Räkningen kastas in i barnkammaren.” Det är våra ättelägg som får betala politikernas nöjesorgier.

Det är viktigt att se grundorsakerna till de skrämmande resultaten samt de vidare konsekvenserna för att kunna bryta den negativa trenden som är eskalerande.
PS.
Jag hinner inte själv få uppleva någon positiv förändring då jag själv har varit utsatt för denna vård som alldrig har varit så urusel om man ser på kunskapen som finns.
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson