Ämne: Immunitet.
Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-13, 22:16   #1
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
Immunitet.

Politiska beslut får många olika konsekvenser inför framtiden.
Immuniteten är ett lysande sådant. Om jag inte mins fel så var det tänkt att ge ett vist skydd ifall något går snett genom att något oförutsägbart inträffar. Detta tyckte jag var ok då ingen är perfekt.
Tyvärr har hela denna tanke försvunnit och nuförtiden genomför politiker helt medvetet och kalkylerat saker som medför förödelse, lidanden, avlivningar osv. och allt helt legitimt.
Den här totala ansvarsbefrielsen som de har skapat åt sej själva och en hel del andra av deras nickedockor har genom åren nått bisarra nivåer. När det negativa sen drabbar och folk klagar så pekar de på andra som de skyldiga och detta fastän att de utpekade många gånger själva är offer i sammanhanget.
Jag har exempel där flera dog och fastän att de så kallat ansvariga politikerna var totalt medvetna, så förvärrade de ändå offrens situation. Själv blev jag kallad till en källarelokal i kommunhusets för att de skulle försöka ”trycka ner mej” och ”få tyst på mej”.
Min stående fråga numera är: ”Hur många kommer att mista livet i år?” Detta inte utan orsak.

Nu undra jag om någon är medveten om den negativa konsekvensen som det har blivit av immuniteten. Det finns många linjer att följa.
En följd av immuniteten beskrev en medmänsklig politiker som sa så här om sina kolleger: ”Det är som en lek med andras liv och pengar.”
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat