Fairy
2007-10-10, 23:53
Jag tycker att landstinget Dalarna borde införa en rutin där man erbjuder patienterna något sätt att ge respons på den ev vård och det bemötande man fått när man haft kontakt med vården, samt även möjlighet att komma med förslag till förbättringar. Det finns ett formulär på hemsidan man kan fylla i, men det fungerade inte när jag vid upprepade tillfällen försökte använda det. Det borde också vara mer i anslutning till den enhet man besökt, t.ex. sin vårdcentral.
Jag tror att landstinget skulle spara mycket konsultpengar om de istället efterfrågade patienternas åsikt! Dessutom skulle jag som patient bli nöjdare om jag fick möjlighet att säga vad jag tycker.
Lite provokativt undrar jag om man verkligen ska behöva kalla sig för kund för att landstinget ska efterfråga ens åsikt???
Jag tror att landstinget skulle spara mycket konsultpengar om de istället efterfrågade patienternas åsikt! Dessutom skulle jag som patient bli nöjdare om jag fick möjlighet att säga vad jag tycker.
Lite provokativt undrar jag om man verkligen ska behöva kalla sig för kund för att landstinget ska efterfråga ens åsikt???