Folkets Parlament  

Gå tillbaka   Folkets Parlament > Sakpolitiska diskussioner > Övriga frågor

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-02, 23:16   #1
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
De djävulska nöjesyttringarna!

I augusti/september -10 skickade jag ett långt brev till politiker, myndigheter samt media.
Innehållet handlar om folket, landet och dess framtid.
Men även om politikernas bisarra nöjesyttringar och dess konsekvenser.
Helt normalt blev det inte besvarat. De nämnda instanserna är noga med att springa o gömma sej och det även när man har dem framför ögonen.
- Hur gör ni för att få dem att svara på brev? Skall man slicka dem i röven för att de skall läsa/lyssna o svara.

Brevet delar jag upp för att det skall bli överskådligt för er. Jag har även kortat ner det för att därefter kunna få en dialog. Jag är tacksam för kommentarer som kan öka mina egna perspektiv samt kunskaper.
Uppdelningar kommer att beröra Skola, Vården, Rättsrötan samt politikernas beteenden osv. Inläggen får exempelvis titeln: ”D.dj.n. - Skola”. Osv.

En önskedröm som jag har är att detta djävulska som politikerna och deras nickedockor (inom det offentliga) sam media håller på med, skall upphöra.
Jag har betonat det viktiga i att de ändrar sin grymma attityd till en mer ärlig och medmänsklig inriktning. För att nå dit så behöver de fatta genomtänkta beslut samt ageranden som har framförhållning byggda på bakgrunds erfarenheter och som är ärliga o medmänskliga.

En (numera avliden) medmänsklig politiker, gav sina kolleger detta omdöme för ca 2 decennier sen: ”Det är som en lek med andras liv o pengar!” Sen dess har det negativa/djävulska eskalerat kraftigt på alla områden inom det offentliga.

Det jag skrev var ärligt och välment, även om innehållet beskriver deras djävulska resultat som är hämtade från verkligheten runt om oss. Det är politikernas medvetna beslut o ageranden som skapat dessa resultat. Allt med acklamation från deras nickedockor inom det offentliga samt media.
Man kan lugnt påstå att deras framfart är kantad av lik, lidanden, förödelse osv. Det sistnämnda fortplantar sej likt svallvågor långt in i framtiden via generation efter generation.
Den straffbara brottsligheten är som en petitess i en jämförelse med det politikerna håller på med. Dessutom är det till stora delar politiska beslut som är orsaken till att brottsligheten ökat.
Politikerna har legitim rätt att bära sej åt så, då de är totalt ansvarsbefriade. Eller som en politiker beskrev det: ”Vi kan aldrig ställas till svars!” I det fallet handlade det om enorma mängder miljoner som rann ut i sanden. Numera är sådan vanligt med katastrofala konsekvenser.
Ett ledarskap som varken har ansvar eller tar ansvar kan man inte förvänta sej något positivt av. De tänker mest på sej själva. Det kommer ex. på sådant.
Förutom den totala ansvarsbefrielsen så har politikerna ogenomträngliga skyddsmurar. Där kan man stånga sej blodig utan att något kommer fram till dem som borde få veta.
Vill ni räkna liken så fundera över hur många dessa kan vara, per timma räknat, i snitt. Det är definitivt inne på det andra liket i timmen. Eller som kunnigt folk sa: ”Med råge!”

Frustrationen bland folket har gjort att de anammat ett gammalt ordspråk: ”Frukta gud och ärligt vandra. Sköt dej själv och skit i andra.”
De har tagit till vana att göra som politikerna o media. Peka ut oskyldiga som orsaken till händelser osv.
Goa hälsningar från Sten-Åke Holgersson
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson