Folkets Parlament  

Gå tillbaka   Folkets Parlament > Folkets Parlament > Förslagslåda
PORTAL FORUM Registrera Bloggar FAQ Kalender

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-29, 14:04   #1
Veteranen
Anders Karlsson
Medborgare
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Stor-Stockholm
Inlägg: 4
Blogginlägg: 1
Thumbs up Bra hemsida - dåligt med besökare...

Hittade Folkets Parlament när jag googlade på politiska forum. Bra initiativ!
Men aktiviteten verkar låg - och hela projektet verkar skänkas bort

Går det inte att sparka liv i detta? Medborgardebatt behövs.
Veteranen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 14:13   #2
Hisingssippi
J Eklöf
Medborgare
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Essunga kommun i Skaraborg
Inlägg: 52
Instämmer helt, synd om Folkets Parlament helt försvinner !
Den har ju också varit helt genom seriös utan personangrepp etc.
Har varit medlem på FP nästan från start,och skrivit ganska många inlägg.
Jag har förståelse för att initiativtagarna inte har tid och möjligheter att hålla liv i FP. Det är svårt att få fart på ett debattforum,, men otroligt synd om FP föesvinner!!!!! för det är alldeles för lite seriös debatt i Sverige.

Folkets Parlaments kommun och Landstings debatterna hade verkligen kunnat bli en vitamininjektion som vitaliserat den lokala politiska debatten,vilket ju tyvärr saknas i stort sett i varje kommun i landet.

Jag och andra försökte att intressera kommunpolitiker för FP,som en seriös lokalpolitisk forum där, beslut och närpolitik som ju direkt berör medborgarna kunde debatteras, men det verkar som kommunpolitiker är rädda för en fri debatt. Inte så himla konstigt om medborgarna känner sig distansierade från
politikerfrälset.
mvh Hisingssippi

Senast redigerad av Hisingssippi den 2008-12-30 klockan 14:26.
Hisingssippi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 10:57   #3
Veteranen
Anders Karlsson
Medborgare
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Stor-Stockholm
Inlägg: 4
Blogginlägg: 1
Så låt oss debattera mera!
Så ni inte lägger ned. Det vore verkligen tråkigt.
Veteranen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-12, 19:55   #4
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
Smile Jag var också inne och sökte . . .

. . . efter just ett seriöst politiskt forum. Orsaken var att jag har så dålig erfarenhet från vår lokala tidning och andra. De raderar mer än hälften av inläggen då jag tar upp konkreta exempel från det politiska och verkligheten. Sådant ger samma resultat som kantar politikernas framfart: ”Förödelse, lidanden, lik osv.”
Det är en stark beskyddarverksamhet som media utövar. För dem är individen ointressant så vitt inte media kan undanhålla eller bara använda delar av den verkliga sanningen för att få svarta rubriker.
Politikerna har andra bevekelsegrunder då deras oärlighet är till för att mörklägga fakta så att allt ser fint ut.

En annan faktor som jag märker hos folk är att de har resignerat. Med det menar jag att de har gått in i ett skygglappsbeteende där de har stängt av många av sina sinnen för att inte se, höra osv. Ofta säger de att ”man inte skall bry sej”.
Men med en sådan attityd så bidrar de till att det negativa som eskalerar och de får många tillfällen att rya sej över brottsligheten, vård eländet osv. som de själva har varit med och skapat genom sin passivitet och brist på medmänsklighet.

När det gäller Folkets Parlament så har jag blivit mycket förtjust i detta forum då det verka vara väldigt sunt.
Därför hade jag önskat att antalet debattörer ökar så att det blir ett bredare perspektiv med fler möjliga grundorsaker till det som händer, än det vanliga och trångsynta typ föräldrar, brottslingar, vårdpersonal, de förfärliga ungdomarna osv. Nästan alltid finns det grunder till folks beteenden. Detta gäller även våra politiker. De har skapat sin immunitet vilket innebär att de är totalt ansvarsbefriade för det negativa som de orsakar. Därför är deras stående kommentar när besluten genererar något negativt: ”Det har vi inte ansvar för.” Det är därför som vi får se de negativa resultaten av deras bisarra leklusta.
(Immunitetens grundsyfte var ok.)

I mitt tänkande så ser jag händelsen och söker efter möjliga grundorsaker till denna och kommer då fram till att det är flera samarbetande grundorsaker till det som sker samt att det finns mängder av likartade exempel. Men även att det finns framtida konsekvenser.
Det är därför som dessa en Redaktörs ord passar bra in i bilden: ”Räkningen kastas in i barnkammaren!”

Jag hoppas att det här debattforumet har framtiden för sej och att namnet samt adressen sprids bland fler.
En annan faktor som jag uppskattar är att det finns personer som vågar använda sitt namn bakom allt det skrivna vilket innebär att allt blir sakligare.
Goa Hälsningar
Sten-Åke Holgersson
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson