Folkets Parlament  

Gå tillbaka   Folkets Parlament > Sakpolitiska diskussioner > Övriga frågor
PORTAL FORUM Registrera Bloggar FAQ Kalender

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-15, 20:56   #1
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
Hur når man politiker o myndigheter???

Jag har försökt på många olika sätt. Men oftast är det stora ogenomträngliga skyddsmurar emellan folket och dem.
Jag har gjort massutskick utan att få något svar osv. Det innebär att man inte vet om brevet har/är kommit fram till berörda parter.

Det började på lokal nivå.
På ett demens boende orsakade medvetna o kalkylerade poliska beslut o ageranden grov psykisk misshandel.
Jag tog då även datorn till hjälp att skriva brev till både kommun och socialnämnden med ordföranden i spetsen.
Ytterst få av mina brev blev diarieförda av mottagarna. Inte ens ordförande som lovade att alla mina brev skulle komma kommunen tillhanda gjorde detta. Anställda på kommunen kastade mina direkt adresserade brev.
Sen dess har jag försökt med högre instanser och ända upp till regeringsnivå. Nästa alla struntar i faktabaserade brev.
Men våra medier är inte bättre. De har dessutom ett gemensamt organ som vägrar att bistå med hjälp.
Det är skyddsmurar över allt.
Därför är det inte konstigt att politikernas framfart är kantad av många tusentals lik, lidanden, förödelse osv.

Det är förmodligen lönlöst att försöka få Rättsväsendet att agera. De beter sej mest som ren Rättsröta på många sätt.
Jag har försökt att ta upp helt vansinniga domslut men de har struntat i sådant. Vad har det för betydelse att någon kanske får livstid för något som i grunden förmodligen var obrottsligt.
För dem är det viktigare att beskydda politiker, poliser o andra statusfolk. Men det är förstås inte så konstigt om man granskar Rättsväsendet. Det är ju uppbyggt på oärlighet. Om jag inte är helt fel underrättad! Jag har även lokalt exempel på sådant.

God Jul o Gott nytt År!
Önskar jag er alla!
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
RIKSDAGSBESLUT: Myndigheter byter information med varandra Riksdagsroboten Beslut i Sveriges riksdag 1 2010-02-25 12:45
Svenska politiker= farliga för Sveriges folk!! Hisingssippi Övriga frågor 0 2009-05-09 12:21


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson