Folkets Parlament  

Gå tillbaka   Folkets Parlament > Sakpolitiska diskussioner > Miljöpolitik
PORTAL FORUM Registrera Bloggar FAQ Kalender

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-02, 22:20   #1
wb94_cool
William Blom
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Sala
Inlägg: 4
Exclamation Gör något då!Sverige går under.

Asså Dom säger att Vattnet kommer stiga runt 10 meter men igenteligen rör det sig bara om 2 men ändå.Och liksom alla tycker varför ska jag hjälpa naturen det kan dom andra göra.
Jag tror själv att om 1000 år finns inte det något liv här på jorden om miljön fortsäts förstöras.
wb94_cool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-07, 19:44   #2
wb94_cool
William Blom
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Sala
Inlägg: 4
Ja det är smart och att det blir skit billigt med miljövänlig bensin.
Och att det är special pris i 1 månad runtom i sverige att byta system i bilen till miljövänligt.
wb94_cool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 11:47   #3
newbie
Kristoffer Ekvall
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Täby
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av wb94_cool Visa inlägg
Ja det är smart och att det blir skit billigt med miljövänlig bensin.
Och att det är special pris i 1 månad runtom i sverige att byta system i bilen till miljövänligt.
Problemet är väl att det inte finns någon miljövänlig bensin ännu.
newbie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 22:29   #4
Realist!?!?
Sten-Åke Holgersson
Medborgare
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Åstorp
Inlägg: 58
Miljöproblem ? ? ?

Inom detta område liksom andra så finns det många perspektiv. En katastrof behöver inte vara så avlägset som många tror. Detta enligt de uppgifter som jag har fått samt lite logiskt tänkande. Det är inte ovanligt att det negativa dubbleras i en allt snabbare takt om man inte går till roten av det onda för att därifrån se möjligheterna.

Som K. Ekvall var inne på så finns det ingen miljövänlig bensin i dag. Tvärtom så förstärks det negativa genom detta bränsle. Ett lokalt och ekologiskt tillverkat bränsle skulle kunna vara ett alternativ men ingen är intresserad av sådant. T.o.m. våra myndigheter och politiker strävar medvetet att försämra miljön. Den som försöker något annat kan bli bötfälld.
¨
Om jag inte är fel på det så behöver inte en nivåhöjning på havsvattnet bli lika över hela jordklotet. Rätta mej om jag har fel.
Även om jag inte är någon bildad person så har jag kommit underfund med att det finns fel hos lexikon och andra faktamässiga informations givare.

Katastrofen i Vietnam kallades först för flodvåg. Med en sådan okunnighet och nonchalans från dem som borde veta bättre så bidrog de till att katastrofen blev än värre.
Jag öste brev över media och framförallt TV där jag upplyste om den stora skillnaden mellan Flodvåg och Tsunami. Först fick jag fnysningar och obildade svar, men efterhand så ändrades ordvalet. Numera är det bara en och annan gång som det blir fel ord sagt.
Till och med VV samt väderleksgubbarna nonchalerar fakta och på så sätt bidrar de till olyckor med svåra följder. Att försöka påtala rent djävulska beslut och ageranden från dem är som att köra huvudet i väggen.

När det gäller huvudämnet så är det viktig att fortsätta med en allmän diskussion som sträcker sej upp till våra totalt ansvarsbefriade politiker.
En part tycks ha reagerat när det gäller vattenhöjningen. Det är försäkringsbolagen som tar tillfället att höja avgifterna med tanke på de kommande problemen.
Realist!?!? är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson